Kucserák Ágnes

Kucserák Ágnes

angol nyelvoktató

Szenvedélyem az angol nyelv iránt már óvodás koromban kezdődött, és habár eleinte nem is gondoltam rá, hogy tanár legyek, a nyelvtanítás már középiskolás koromban szinte észrevétlenül szivárgott be az életembe, és azt ez követő években is mindig megtalált magának, míg végül teljesen az életem részévé vált. Idővel kiderült, hogy könnyedén, hatékonyan, és élvezetesen tudom átadni másoknak nemcsak az évtizedek során megszerzett tudásomat, de az angol nyelv iránti szeretetemet is.
Diplomám szerint anglisztika szakos bölcsész vagyok, amerikanisztika szakirányon végeztem, Európai Uniós szaknyelvi specializációval kiegészítve. Emellett idegenvezetői és idegenforgalmi menedzseri végzettségem is van. Ismereteim és profilom bővítése céljából 2022-ben egyetemi diplomát szereztem angol nyelvű üzleti szaknyelvi tréner szakon, ahol nemcsak a coaching módszereket tanulmányozhattam közelebbről, de megismerhettem a tréningek világát a tervezéstől a lebonyolításig.
Folyamatosan képzem, fejlesztem magam, szakmai továbbképzéseken, workshopokon veszek részt, hiszek az élethosszig tartó tanulás fontosságában.
A tanításra, mint egyféle mentorkodásra is tekintek, ahol végigkísérem a diákot nyelvtudásának fejlődése útján, odafigyeléssel, jó tanácsokkal, iránymutatással segítve.
Az óráim változatosak, beszédcentrikusak, jó hangulatúak, a tanuló személyes igényeire, érdeklődési körére szabjuk a feladatokat, a legmodernebb segédanyagokat, újságcikkeket, aktuális beszédtémákat, videókat használva. Óráim elsősorban angol nyelven zajlanak, igyekszem a közvetítő nyelv használatát minimalizálni.
Nagyon érdekel a tanulás- és tanításmódszertan. Szívügyem a korai nyelvelsajátítás kérdése, módszertana. Amennyiben az ügyfél is nyitott rá, hasonló metodikát alkalmazok felnőtt tanítványaimnál is. Igyekszem leépíteni az évtizedek alatt berögzült tévhiteket és gátlásokat, nálam szabad, sőt kell hibázni, hiszen a hibáink visznek előre a tanulási folyamatban. Nem hiszek a nyelvérzék fogalmában, nem hiszek a nyelvtan biflázásában, véleményem szerint a nyelvből tanuljuk a nyelvtant, nem pedig a nyelvtanból a nyelvet. A saját anyanyelvünk elsajátítása is hasonlóan zajlik. Már néhány éves korban kommunikálunk anyanyelvünkön, de a „finomhangolás”, a szókincs bővítése, a nyelvtani szabályok megismerése csak jóval később, iskoláskorban történik meg. A nyelvtanulás iránti pozitív attitűd kialakításában, és az élményalapú nyelvelsajátításban hiszek.
Hobbim a pszichológia, a művészetek, az utazás, más kultúrák megismerése. A tanítás mellett a nyelvtanulás is a szenvedélyem, mivel én magam is folyamatosan tanulok valamilyen nyelvet (jelenleg éppen törökül), így könnyedén bele tudom magam helyezni a diák szerepébe, ismerem a küzdelmeiket.
22 éve dolgozom magántanárként, de nyelviskolai és céges tapasztalatom is van. Tanítottam óvodásokat és egyetemi oktatókat egyaránt. Számtalan sikeres közép- és felsőfokú nyelvvizsga, emelt szintű érettségi felkészítés mellett tartottam napközis táborokat, vezettem társalgási klubot. Emellett tudok segíteni állásinterjúra való felkészülésben, üzleti szférában tevékenykedők kommunikációjának magabiztosabbá tételében, prezentációkra való felkészülésben. Legszívesebben B2 szint feletti nyelvtanulókkal foglalkozom, valamint a középiskolás korosztályt is nagyon kedvelem. A pandémia óta óráim legnagyobb része online zajlik.
Az egyik legfontosabb célkitűzésem, hogy azok az ügyfeleim is megtalálják a nyelvtanulásban az örömöt, akit előtte szinte csak negatív élményekkel és kudarcokkal találkoztak. Igyekszem megmutatni nekik, hogy hogyan tudják az idegennyelvet mindennapjaik részévé tenni, nem pedig egy megtanulandó feladatként tekinteni rá. Azon dolgozom velük, hogy használható nyelvtudást kapjanak, és magabiztosan kommunikáljanak életük bármely területén.